Wat kunt u doen om te helpen? Adopteer een pijp!

Voor € 25,- kunt u de restauratie van één pijp 'adopteren'. Het orgel heeft 13 registers en 688 sprekende pijpen. Voor hoeveel pijpen de restauratie al is veiliggesteld ziet u aan de kleur van de geldmeter.

Geldmeter
Nog € 1.500!

Als u meer dan €250,- bijdraagt aan de restauratie wordt u uitgenodigd voor het exclusieve concert voor 'vrienden van het Bätzorgel Amersfoort'. Neem daarvoor contact met ons op!

Uw bijdrage is welkom op rekening:
NL81INGB0006538981
t.n.v. Stichting Behoud Bätz-orgel.
__________________________________

De Stichting is een culturele ANBI. De ANBI-status houdt in dat giften aan onze stichting aftrekbaar zijn voor de inkomstenbelasting en de vennootschapsbelasting. Omdat we 'cultureel' zijn, mag u bij uw aangifte inkomstenbelasting het bedrag van uw gift verhogen met 25%. Dat wil zeggen dat uw gift voor 125 % aftrekbaar is voor de belasting. Dit betekent dat als U bijvoorbeeld € 200,- geeft U, bij een belastingtarief van 52 % , netto € 70,- geeft.

Bij de vennootschapsbelasting is deze verhoging zelfs 50%, maar tot een bepaald maximum.

Graag doen we een beroep op U om uw steentje bij te dragen aan behoud van dit orgel, zodat het in 2016 stralend zijn 250ste verjaardag kan vieren.